Referat
af Generalforsamling i Tirsdagspigerne på Royal Oak den 23. september 2022.
1.
Valg af dirigent
Inge Jessen blev valgt som dirigent.
Og Inge kunne konstaterede at generalforsamlingen var varslet rettidigt
og dermed beslutningsdygtig.
2.
Valg af referent
Inge Bolding blev valgt.
3.
Formandens beretning ved Birte
Rasmussen
Godkendt.
Beretningen bliver lagt op på hjemmesiden.
4.
Fremlæggelse af regnskab 2022 ved
Trine Houman
Godkendt.
Kontingent er uændret kr. 400,00 årligt.
5.
Valg til bestyrelsen
På valg var Birte Rasmussen og Trine Houman som begge ikke ønskede
genvalg. Valgt blev Bodil Høeg og Ulla Sørensen.
På valg er også suppleanten. Bestyrelsen foreslog Bente Bonde som blev
valgt.
6.
Præmier og sponsorer i næsten sæson
Der blev diskuteret en del om man skal have en eller to præmier i hver
række. Konklusionen blev at vi skulle tilbage til oprindelige med 10 personer
eller under, en præmie i hver række. Ellers to præmier i henholdsvis A og B
række.
Bestyrelsen fik til opgave at se om de kan finde en måde at få flere
sponsorer på, ellers ville det blive vores fælles kasse som må give mere til
præmier. Dette betyder så at tilskud til middagen til generalforsamlingen
bliver mindre.
7.
Indkomne forslag
Ingen.
8.
Evt.
Martin vil sandsynligvis i næste sæson kun kunne tilbyde os løbende start
hvis vi er under 16 tilmeldte til dagens match.
Der kom forslag om at rykke tilmeldingstidspunktet til dagen før, vi vil
drøfte det i bestyrelsen.
Inge Jessen gjorde opmærksom på at vores navneændring til Tirsdagspigerne
ikke er korrekt udført. På den baggrund bliver der indkaldt til
ekstraordinærgeneralforsamling inden 14 dage.
Bestyrelsen vil lave en ny navne og telefonliste på baggrund af seddel
som bliver sendt rundt i start af ny sæson, da alle skal give lov hertil.
Bestyrelsen overrakte buket til Trine Houman og Birte Rasmussen for godt
samarbejde.
Referat
af Generalforsamling i Ladies Section på Royal Oak den 24. september 2021.
1.
Valg af dirigent
Inge Jessen blev valgt som dirigent.
Og Inge kunne konstaterede at
Generalforsamlingen var varslet rettidigt og dermed beslutningsdygtig.
2.
Formandens beretning ved Birte Rasmussen
Godkendt.
Beretningen bliver lagt op på hjemmesiden.
3.
Fremlæggelse af regnskab 2021 ved Trine
Houman
Godkendt.
Kontingent er uændret kr. 400,00 årligt.
4.
Valg til Bestyrelsen
På valg er Britta Nøhr Pedersen og Inge
Bolding Jensen (begge modtager genvalg). Begge blev genvalgt.
På valg er også suppleanten. Bestyrelsen
foreslog Ulla Sørensen som blev valgt.
Bestyrelsen i Ladies Section 2022 ser
således ud:
Birte Rasmussen, Trine Houman, Britta Nøhr
Pedersen, Inge Bolding Jensen, Annette Schultz og suppleant Ulla Sørensen.
5.
Rekruttering af nye medlemmer
Der mangler, at der er flere medlemmer i
Ladies Section. Der kom mange forskellige forslag til hvordan man kunne hverve
dem.
Generalforsamlingen var for, at vi skulle forsøge
med at opfordre alle, også ikke klubmedlemmer på Royal Oak til at komme og
spille med om tirsdagen ( disse skal selvfølgelig også betale green fee), mod
en betaling på kr. 40,00 pr. gang. De der ikke er medlemmer af Ladies sektion
kan ikke deltage i udflugter og Generalforsamling.
En god ide er at få lavet en folder om
Ladies Section gerne med billeder fra sjove spilledage eller fra udflugten.
Denne folder skal udleveres når en kvinde melder sig ind i Royal Oak. En vigtig
information i denne folder kunne være Birtes telefon nr. så de kan kontakte
hende med henblik på spørgsmål til Ladies Section. Eller de kunne ringe og få
tildelt en personlig første gangs hjælper. Der skal klart fremgå at det er uden
betydning hvad handicap man har.
Et andet forslag var, at vi alle sikkert
kender en høj handicapper, man kunne opfordre til at de prøvede ovenstående og
så være deres vært de første par gange.
Nogle mener at navnet Ladies Section er et
dårligt navn det kan skræmme nogle væk, måske skal vi i årets løb snakke om
mulige andre navne forslag.
Et andet forslag er, at vores hjemmeside
skal ligge under Royal Oaks side så den er mere tilgængelig.
Et forslag vi skal også være bedre til at acceptere
er, at hvis man kun har mulighed for 9 hullerkan man sagtens spille med.
Vi skal køre på at det er det sociale som
er det vigtigste i Ladies Section.
Forslag om at, vi laver en plan om, at medlemmerne
i Ladies Section skiftes til, at være to som spiller sammen med onsdags ny begynderne
onsdag, for at onsdagskvinderne kan lære os at kende, det koster kr. 20,00, man
mødes i kælderen inden matchen senest kl. 17.30
6.
Næste års matcher
Vi vil gerne have Hulspil og Eclectic. Så
må vi se om vi hører fra Sydjysk damedag som vi også er med på. Solheim Cup
venter vi med til næste år.
Der opfordres kraftig til, at man bakker op
om vores matcher mod Mens og Pondus, ellers må vi aflyse dem, det er ikke i
orden med det antal vi stiller op i dag.
Der opfordres ligeledes til at deltage i
klubmesterskaberne, her er der også alt for få deltagere.
Maden til vores matcher blev også
diskuteret.
Der var et forslag om, at en fra
bestyrelsen og en spiller som var valgt til dagens spil, kunne tage en snak med
køkkenet om menuen.
Måske er det ikke noget problem næste sæson,
da der kommer ny køkkenchef. Det er dog vigtigt at vi tager en snak med ham/hende.
Der var et stort ønske om menuen kunne
komme på Golf Box, så man kan se hvad man skal have den aktuelle tirsdag.
Et meget stort ønske fra bestyrelsens side
var, at der gerne må være nogle flere som vil være sponsor til vores matcher.
Der kom forslag om, at dem som står for de pågældende matcher er sponsor, der
var ikke hel tilslutning til dette.
PINK CUP. Næste år er det 20 års jubilæum
for afholdelse af Pink Cup, og vi vil gerne deltage. Den første Pink Cup match mentes
afholdt på Royal Oak. Vi kunne godt tænke os at afholde Landsfinalen mv. på
Royal Oak, hertil var alle enige, så Birte vil høre ledelsen på Royal Oak om det
kunne være en ide.
7.
Indkomne forslag
Ingen indkomne forslag.
8.
Evt.
Birte opfordret os til at gå ind på jels.dk
her er der henvisning til borgermøde om ændringerne på Royal Oak med de nye
ejere.
Den 13/10-2021 kl. 9.30, vil Birte være
primus motor for en gåtur om Jels sø og golfbane. Man starter ved Jels Motel og
Sportscenter. Det er en gåtur arrangeret i hele Danmark af DGU som hedder We
walk.
Ingelise skulle hilse fra Irma som var ked af
ikke at kunne være med i dag.
Inge Jessen takkede for god ro og orden.
Referat af Generalforsamling i Ladies Section
på Royal
Oak den 25. September 2020.
1.
Valg af dirigent:
Ingelise Daugård blev valgt som dirigent.
Og Ingelise konstaterede at
Generalforsamlingen var varslet rettidigt og dermed beslutningsdygtigt.
2.
Formandens beretning ved Birte Rasmussen:
Godkendt.
Beretningen bliver lagt op på hjemmesiden.
3.
Fremlæggelse af regnskab 2020 ved Trine
Houman:
Godkendt.
Kontingent er uændret kr. 400,00 årligt.
Trine modtog vin for sine 25 år som
kasserer i Ladies Section.
4.
Valg til Bestyrelsen:
På valg er Trine Houman og Birte Rasmussen
( begge modtager genvalg ).
Begge blev genvalgt.
På valg er også suppleanten. Ulla Sørensen
modtog genvalg, blev valgt.
Bestyrelsen i Ladies Section 2021 ser
således ud: Birte Rasmussen, Trine Houman, Inge Bolding Jensen, Britta Nøhr
Pedersen, Annette Schultz og suppleant Ulla Sørensen.
5.
Næste års matcher:
Pink Cup: Der var tilslutning til at have
Pink Cup som åben turnering igen næste år.
Hulspil og Eclectic er også på programmet
næste år.
6.
Indkomne forslag:
Inge Jessen er kommet med forslag, om vi
kunne få lavet en navne-, telefon- og mailliste. Der blev besluttet, at ved
sæsonstart vil der komme liste rundt, så dem som ønsker at være med kan skrive
sig på. Denne liste vil blive printet ud til dem som fremgår af listen, og kan
bliveudleveret i papirform.
7.
Evt.:
Inge Jessen fik gaveæske i anledning af
hendes 75 års fødselsdag i December.
Mad til Ladies Section:
Igen i år var maden et debat emne. Der kom
nogle forskellige forslag. Et var at man skulle kunne vælge mellem vegetar og
almindelig mad. Et andet 3 stk. smørrebrød, eller generelt lettere mad.
Man var dog generelt enige om at maden i år
har været bedre end tidligere år. Birte vil prøve at fremlægge forslagene for
Thomas.
Udflugt 2020:
Britta og Inge takkede for den fine
opbakning ved årets udflugt. Britta takkede sponsorerne.
Birte kom med en opfordring til at melde sig
som sponsorer om Tirsdagen.
Ingelise
takkede for god ro og orden.
Birte
takkede for en god sæson og ønskede os alle en god vinter og gensyn i 2021.
Referat fra Generalforsamling
i
Ladies Section på Royal Oak
den 4. Oktober 2019.
-
Valg af dirigent:
Nanna Frahm blev valgt som dirigent.
-
Valg af referent:
Inge Bolding blev valgt som referent.
Nanna konstaterede at generalforsamlingen var varslet
rettidigt og dermed beslutningsdygtig.
Punkt 1. Formandens
Beretning ved Birte Rasmussen:
Godkendt
Punkt 2. Fremlæggelse
af regnskab for 2019 ved Trine Houman:
Godkendt
Kontingentet er uændret kr. 400,00 årligt.
I regnskabsåret 2020 har Trine 25 års jubilæum som kasserer.
Punkt 3. Valg til
bestyrelsen:
På valg er Inge Bolding Jensen og Annette Schultz ( begge
modtager genvalg ). Begge blev genvalgt.
Yderligere et medlem skulle vælges til bestyrelsen, forslået
blev Britta Nøhr Pedersen, der blev valgt.
Der skulle også vælges en suppleant, forslået blev Ulla
Sørensen, der blev valgt.
Så bestyrelsen i 2020 i Ladies Section ser således ud:
Birte Rasmussen, Trine Houman, Inge Bolding Jensen, Annette Schultz,
Britta Nøhr Pedersen og suppleant Ulla Sørensen.
Punkt 5. Næste års
matcher:
Pink Cup: Skal vi
have Pink Cup i 2020? Generel tilslutning til vores Pink Cup, dog er der
enighed om at det skal ligge på en søndag og ikke i forbindelse med Pinsen. Måske
skal man slå den åbne match og vores egen dag sammen, for at få flere af vores
egne medlemmer i Ladies til at deltage. Der er en generel tilslutning til, at
der skal være færre præmier men større og ingen auktion. Der skal være mere
hjælp til arrangementet fra vores egne, i den forbindelse ønskede Bente B. som
nyt medlem mere info fra bestyrelsen, om hvad man konkret kan hjælpe med.
Bestyrelsen fik lov til at beslutte om Pink Cup er en del af vores matcher
næste sæson og hvordan det skal forløbe.
Andre matcher:
Der er stadig ønske om at vi skal forsøge at afholde Solheim Cup i Ladies næste
sæson, hvordan det kommer til at køre er ikke afgjort endnu, der var forslag om
weekend afholdelse men også, at den skulle være delt ud over vores tirsdage.
Der modtages gerne forslag og frivillige til hjælp med opsætningen af matchen,
kontakt Birte. Hulspil og Eclectic er stadig på programmet, Hulspillet bør
spilles efter reglerne næste sæson, det vil sige, kan man ikke inden for den
måned man er sat til at spille, nå
at sin match spille, har man tabt og er
ude.
Punkt 6. Udflugt,
der er ønske om at der igen forsøges med en udflugt over to dage. Inge og
Britta vil gerne, sammen med et par stykker mere, forsøge at arrangere en
udflugt i 2020. Der skal selvfølgelig være mulighed for at deltage i det hele
eller en del af arrangementet, hvis man ikke kan bruge en hel weekend på det.
Hvis man har lyst til at hjælpe med det, kontakt enten Britta eller Inge.
Udflugten vil blive fastlagt i begyndelsen af den nye sæson så alle får
mulighed for at lægge det i kalenderen.
Punkt 7.
Eventuelt:
Bente Bonde takkede for god modtagelse i Ladies Section.
Nanna undskyldte sit fravær i denne sæson, hun har desværre
været syg. Hun vil dog lige nævne at hun synes at det er rigtig dejligt at vi
har fået en del nye medlemmer.
Charlotte havde lidt ris til vores mad om tirsdagen, hun
synes at den er alt for tung at spise på dette tidspunkt, hvilket gør at hun
ikke spiser med. Der var også andre der havde samme problem. Nanna gjorde
opmærksom på at man jo inden man gik ud, kunne vælge noget fra menu kort eller
en ostemad eller lignende, det står en frit for at gøre det på den måde, det
kunne så være at man kunne få flere til at spise med.
Nanna takkede for god ro og orden.
Birte takkede for en god sæson og ønskede os alle en god
vinter og på gensyn i 2020.
Generalforsamling The
Ladies
D.28.09. 2018
·
Bestyrelsen
har valgt Bente Cristoffersen som ordstyrer til generalforsamlingen igen i år
og vi var så heldige at Bente modtog valget.
·
Dir:
Dirigenten kunne godkende varslingen af generalforsamlingen.
·
Formandens
beretning: Birte Rasmussen
2018 sæsonen startede:
Tirsdag D.03.04. kl.15.30 i dårligt
vejr, der blev spillet stableford
Lørdag D.26.05. blev der spiller Pink
Cup – åben turnering/ sponsor Pink Cup, resultatet i Kr. blev ialt 30.768,-kr.
incl Hanne & Anita der har lavet en privat Pink Cup indsamling på 9.150,-kr., kæmpestort TAK til de to
aktive piger for det flotte resultat …. SÅ GODT GÅET
LS Royal Oak blev nr. 2 på landsplan
for det højeste indsamlede beløb pr. medlem
D.12.06. Spillede Ladies imod Mens sektion,
herrerne vandt desværre …. det må der laves om på.
D.07.08. Blev der spillet Pink Cup
som en lukket match, her vandt Jette Lykkegaard og Inger Lise Sørensen, stort
tillykke til jer begge.
D.11.08. Havde Trine og Ninna
arrangeret 1. dags tur til Esbjerg golfklub, desværre var vejret mildt sagt
forfærdeligt, så vi blev hurtig færdig med at spille golf, men gjorde så efterfølgende
det vi er bedst til ” vi hyggede os”, først i restauranten i Esbjerg golfklub
og senere havde vi en rigtig hyggelig aften hos Ulla Sørensen som velvilligt
lagde hus / have til. Der blev bl.a. spillet ”stigegolf ”….her fik vi i
høj grad rørt lattermusklerne.
Trine havde indkøbt lækker middag,
hver især medbragte egne drikkevarer, Ulla sponsorrede kaffe og Ninna havde
været i bage hjørnet. Det blev en rigtig dejlig dag og aften, stor tak til Ulla
for husly mv.
D.14.08. Spille The Ladies mod
Pondus, herrerne vandt desværre men til gengæld diskede de op med en storslået
middag efterfølgende … stort tak for det.
D. 21.09. Tog Inger Lise Sørensen og
Jette Lykkegaard turen til Harrekær Golfklub for at deltage i Pink Cup
landsturneringen, de havde en rigtig dejlig dag.
D.14.09. Blev der spillet Sydjysk
Damedag i Tønder, hulspil blev vundet af Inger Lise H. Pedersen over Anita
Enevoldsen
D. ? blev der spillet Eclectric,
matchen blev vundet af Lis Jensen over Anna Clausen
·
Årets
golfer i The Ladies blev Trine Houman som har deltaget i 19 matcher ud af 21,
og nr. 2 blev Ulla Helby med 17 runder, stort tillykke til dem begge.
·
Jette
Lykkegaard blev vinder af Royal Oak Klubmesterskab Damer, hvor er du bare sej
Jette … stort tillykke. Beretningen blev godkendt.
Trine fremlagde regnskabet som blev godkendt.
·
Trine,
Birte og Anette er på valg til bestyrelsen og alle tre ønsker heldigvis at
fortsætte, tak for det.
·
Der
var et forslag til generalforsamlingen, det kommer fra Anita Enevoldsen som
ytrer ønske sammen med andre kvindelige medlemmer af Royal Oak om det er muligt,
at etablere et delvis medlemskab af The Ladies til et lavere kontingent. Alle 14
deltagere i generalforsamlingen er meget lydhør for Anita´s idé og der kom også
andre ideer på bordet, men diff. medlemskaber i en lille klub med 27 medlemmer
som The Ladies, vil give et betydeligt større administrativt arbejde, beslutter
generalforsamlingen enstemmigt et nej til forslaget.
Alle 14
deltagere i generalforsamlingen er enige om at kontingentet på 400,-kr. pr.
sæson er meget rimeligt.
·
Generalforsamlingen
blev enige om at bestyrelsen har fået til opgave at finde på en ny og
anderledes indgang til at skaffe nye medlemmer til The Ladies.
·
I
forbindelse med de nye golfregler vil generalforsamlingen også foreslå
bestyrelsen at opfordre alle medlemmer i The Ladies til at deltage i Royal
Oak´s kommende regelaftner / læring undervejs.
·
Bestyrelsen
vil super gerne modtage ide´er fra medlemmer i The Ladies, om forslag til
matchformer til den kommende sæson:
Inger Lise
Sørensen var vaks og kom med et forslag til en Solheim match / Ryder Cup m.
handicap.
Et andet
forslag var Eclectic med handicap, som mdr. match 1 x om mdr. over hele
perioden.
·
Det
blev enstemmigt vedtaget på generalforsamlingen at Pink Cup forsætter som
uændret, dog var der et udbredt ønske om at vende tilbage til at afholde det en
søndag som tidligere. Nanna Frahm kom her en fremragende ide´, at The Ladies inviterer Pondus & Mens
Sektion til denne match ” gerne med ledsagere”, efter et aftalt tidspunkt med
Mitch/ sekretariat.
·
Ulla
Sørensen og andre deltagere af generalforsamlingen ytrer ønske om at der
fremadrettet holdes fast i de datoer for matcher, generalforsamling o.a. som
fremgår af programmet, af hensyn til medlemmernes planlægning af ferie mv.
·
Der
foreslås at dato for The Ladies 1 dagstur, bliver samme dato som Mens Sektion
afholder deres udflugt. Ulla Sørensen tilbyder igen at lægge hus og have til
arrangementet, det var der stor tilfredshed med bland deltagerne …. Hvor er vi
heldige.
Referat af Generalforsamling i Ladies
Section den 29. september 2017.
Formand Birte Rasmussen bød velkommen.
1.
Valg af dirigent: Bente Christoffersen blev
valgt.
Bente konstaterede at generalforsamlingen
var varslet rettidigt.
2.
Formandens beretning: godkendt uden kommentar.
3.
Fremlæggelse af regnskab for 2017: Regnskabet
blev godkendt.
4.
Valg af bestyrelse, på valg er:
Inge Bolding Jensen - genvalgt.
Ingelise Heiner Pedersen, Ulla Helby og
suppleant Sylvia Winther Petersen ønsker ikke genvalg – valgt blev: Anita
Enevoldsen og Ninna Hansen. Suppleant blev Anette Schultz.
5.
Ønsker til næste års matcher:
Efter lidt diskussion frem og tilbage blev
det besluttet at vi fast holder vores støtte til kampen mod brystkræft, det vil
sige at vi afholder vores vanlige Pink Cup åben turnering, dog på en anden
dato.
Andre matcher: Vi vil gerne fastholde Elexionspil,
hulspil, årets golfer og SD dag. Generelt på vores almindelige spille dage, er
der ønske om at man spiller sin egen bold.
6.
Eventuelt: Birte læste takke kort fra Bodil
Schou op, som takkede for blomster til Andreas Schou’s begravelse.
Ingelise Sørensen og Sylvia Winther Petersen
takkede for buket i forbindelse med deres sygdomme.
Bente takkede for god ro og orden, og erklærede
generalforsamlingen for afsluttet.
Efter Generalforsamling blev der holdt afslutning på sæson
2017 i Ladies Section.
Vi startede med at spille 9 huller golf, herefter
generalforsamling og middag. Under middagen blev alle vindere af årets matcher
hyldet, vinder blev:
Elexionspil: Anette Schultz.
Hulspil: Kirsten Lambæk.
Årets golfer: Her var der tre som alle havde været der 19
gange ud af 23 gange, det var Trine Houman, Ulla Helby og Anette Schultz.
Så blev der spillet pakke spil og de resterende præmier
holdt Ulla Sørensen auktion over. I den forbindelse blev der samlet 617,50 kr.
ind. Stor tak til Ulla.
Birte takkede for en god aften, og ønskede alle en god tur
hjem.
Referat af
Generalforsamling i Ladies Section
den 2. oktober
2016.
Valg af dirigent – Bente Christoffersen blev valgt.
Bente konstaterede at generalforsamlingen var varslet
rettidigt.
Punkt 1: Formandens beretning – ingen spørgsmål, godkendt.
Punkt 2: Fremlæggelse af regnskab – godkendt.
Punkt 3: Valg til bestyrelsen
På
valg var Birte Rasmussen og Trine Houmann som begge ønskede at blive genvalgt.
Begge
blev genvalgt.
Sylvia
Winther Petersen foreslået som suppleant – valgt.
Punkt 4: Ønsker til næste års matcher:
Pink
Cup: Bestyrelsen beslutter formen og tidspunkt.
Udflugt: Det blev besluttet at
prøve med en 1 dagsudflugt, bestyrelsen
bestemmer hvornår og hvorhen.
Ønsker om ting vi kunne lave: Vil
gerne spille Hulspil konkurrencen igen. Vil gerne have elixion spillet igen.
Man har ønske om at man spiller sin egen bold alle 18 huller.
Punkt 5: Er det okay at anvende Ladies Sections penge til
udflugten og generalforsamlingen/julefrokosten hvis alle ikke er med?
Der
blev besluttet at bestyrelsen bestemmer hvad pengene går til.
Punkt 6: Eventuelt:
Få
medlemmer ønskede at fjerne musikken fra hjemmesiden – dette blev ikke
godkendt.
Spørgsmål om langdistance
medlemmer kan spille med i Ladies Section, vil blive undersøgt til næste sæson.
Bente takkede for god ro og orden.
Referat fra
ekstraordinær generalforsamling i Ladies
Section
d. 12.1.2016 hos Inge
Bolding Jensen
Grunden til den ekstraordinære generalforsamling er, at 2 bestyrelsesmedlemmer, Aase Ovesen og Martha Sørensen har valgt at opsige deres
medlemskab på Royal Oak med udgangen af 2015.
1.
Valg af dirigent
Bente Christoffersen blev valgt, og kunne konstatere at
generalforsamlingen var lovligt indvarslet.
2.
Valg af 1 bestyrelsesmedlem
Ingelise Daugaard Pedersen blev valgt
3.
Valg af 1 suppleant
Sylvia Winther Pedersen blev valgt
4.
Evt.
Der var en bred drøftelse af fremtidige tiltag
Tak til Inge Bolding Jensen for det fine traktement i
forbindelse med generalforsamlingen
Der deltog 15 medlemmer i generalforsamlingen
________________________________________________________________________
Referat fra
generalforsamling den 2. oktober 2015
1.
Valg af dirigent – Bente Christoffersen valgt
2.
Valgt af referent - Trine Houman valgt til
referent
3.
Bente konstaterede at generalforsamling var
varslet rettidigt
Punkt 1: Formandens
beretning – ingen spørgsmål, enstemmigt godkendt
Punkt 2: Fremlæggelse
af regnskab – godkendt. Kontingent for 2016 blev sat til kr. 400,00 som i 2015
Opfordring til at så mange som muligt melder sig som sponsorer
Punkt 3: Valg til
bestyrelsen
På
valg Inge Bolding og Margit Rahbech. Margit ønsker ikke genvalg på grund af
travlhed.
Inge
genvalgt og Aase Ovesen foreslået som nyt medlem – valgt.
Punkt 4: Valg af
suppleant – Ulla Helby genvalgt.
Punkt 5: Indkomne
forslag - ingen
Punkt 6: Eventuelt
Martha stod
op og nævnte følgende der skulle fejres:
Hulspilkonkurrencen:
Præmie til nr. 1. Birte Rasmussen og nr. 2. Trine Houman
Årets
Golfer: Præmie til nr. 1. Martha
Sørensen og nr. 2. Britta Nøhr Pedersen
Derefter var ordet frit.
Annette Schultz – efterlyser mulighed for at fortsætte
spillet i juli måned.
Svar – man kan melde til på golfboks som sædvanlig kl. 16.00
- så kan man også se om der kommer andre.
Inger Lise Sørensen – Gøre en indsats for de der ikke kan
komme kl. 16.00 – kunne eventuelt spille kl. 16.30 og alligevel nå at komme ind
og være med til spisning efter match – hvad med at skrive muligheden ind i
åbningsbrevet i foråret. Eventuelt gennem sekretariatet for at prøve at få flere
medlemmer.
Bente - Hvis der kommer flere medlemmer – der er nybegyndere
– så skal man satse på 3 bolde.
Svært at tiltrække unge spillere.
Er det et minus, at der er regulering af handicap efter hver
match tirsdag.
Tove om nye spillere, nævnte at Juanita gik ud og spillede
med andre for at få sit handicap ned inden hun meldte til ind i Ladies, mente
det var nødvendigt.
Det er ikke tilfældet – alle er meget velkomne, nybegynder
eller ej.
Annette Schultz – det sidder stadig i ”folk”, at Ladies er
en snobbeklub – det er bestemt ikke tilfældet, men åbenbart en myte der er svær
at udrydde.
Nanna Frahm – fakta er, at alle hygger sig i Ladies, der er
bestemt ingen fine fornemmelser.
Britta – vi hilser altid pænt på gæster på banen og nye
medlemmer vi møder.
Tove – vil fortælle,
at hun har meldt sig som longdistance i
Vejen fordi man der spiller om formiddagen, vil også komme og spille i Ladies,
men måske kun 1 gang om måneden, men påpeger, at der intet er i vejen med
Ladies, beslutningen skyldes udelukkende tidspunktet, har det bedst med at
spille om formiddagen. Klubben er desværre for lille til at vi kan stille et
stort hold om formiddagen.
Tak fra formanden for de forskellige indlæg
Mødet afsluttet i god ro og orden, hvorefter vi begav ind
for at se det meget smukke
”Birdievægtæppe” som Inge Jessen har lavet- stor tak og ros til Inge.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Derefter havde bestyrelsen et meget kort møde, hvor den
konstituerede sig med:
Martha Sørensen som formand
Birte Rasmussen – vil hjælpe formanden så meget som muligt
med arbejdet, bl.a. edb – matcher osv.
Aase Ovesen – vil hjælpe til og prøve at finde sponsorer til
Pink mv.
Trine Houman – kasserer mv.
Inge Bolding - sekretær
Ulla Helby – suppleant – hjælpe til hvor det er nødvendigt
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Derefter var der buffet og almindelig hygge med høj
stemning, hvor Ladies igen i år havde penge nok til at betale for maden, så
deltagerne kun skulle betale drikkevarer.
Trine Houman
2. oktober 2015
...................................................................................................................
Referat af generalforsamling den 14.10.2014
Der var mødt 15 medlemmer til generalforsamlingen. Martha Sørensen bød velkommen og til dirigent valgtes Bente Christoffersen, der konstaterede af generalforsamlingen var lovlig indvarslet.
Formanden aflagde beretning (kan ses på hjemmesiden under beretning) og kasseren gennemgik regnskabet. (Kan også ses på hjemmesiden). Inger Marloth spurgte ind til, hvorfor vi betalte til Pink Cup frem for andre formål. Vi har valgt at støtte dette formål, fordi der i klubben er medlemmer, der har været ramt af brystkræft.
Både beretning og regnskab godkendtes.
På valg var Martha Sørensen og Trine Houmann. Trine Jensen har valgt at trække sig fra bestyrelsen p.g.a. arbejdspres. Der skulle således vælges tre bestyrelsesmedlemmer. Birthe Rasmussen og Aase Ovesen stillede op som nye kandidater.
Martha Sørensen, Trine Houmann og Birthe Rasmussen valgtes til bestyrelsen, som konstituerer sig senere. Martha takkede Trine Jensen for indsatsen i bestyrelsen i det forløbne år.
Ulla Helbye genvalgtes som suppleant.
Under punktet indkomne forslag var det et forslag til ændring af vedtægterne, således at det præciseredes, at medlemmer af Ladies Section kan optages blandt kvindelige medlemmer af Royal Oak over 18 år.
Vedtægtsændringen vedtoges.
Under evt. var flg. punkter fremme:
Martha havde fået brev fra de 4 formiddagspiger, der gerne vil bevare muligheden for at spille om formiddagen. Margit Rahbech så en fare i en stor gruppe om formiddagen, idet eftermiddagsgruppen så ville krakelere. Margit vil også prøve at tale med sekretariatet om at reservere tidspunkter senere end kl. 16.00.
Det besluttedes at fortsætte med ordningen endnu et år.
Martha og Margit opfordrede til at bakke op om de kommende ”lær os at kende” arrangementer.
Birthe Rasmussen ”indbød” til cirkeltræning hver onsdag kl. 17-18 i Easyline, Jels Motel- og Sportscenter.
Bente Christoffersen afsluttede generalforsamlingen med at takke for god ro og orden.
Bestyrelsen har medbragt en buket til Sandra i cafeen som tak for dejlig mad gennem sæsonen.
14.10.14 Aase Ovesen
---------------------------------------------------------------------------------------------
Referat af generalforsamling den 24.09.2013
Der var mødt 19 medlemmer til generalforsamlingen.
Til dirigent valgtes Bente Christoffersen.
Formanden aflagde sin beretning (ses under beretning), og kassereren gennemgik regnskabet.
Regnskabet udviste en beholdning på godt 5.000,- kr. Heraf blev brugt 3.192 kr. til aftenens menu.
Både beretning og regnskab blev godkendt. Kontingent uændret .
På valg var Margit Rahbech og Inge Bolding, der begge blev genvalgt.
Ulla Helby ønskede ikke genvalg.
Trine Jensen modtog valg som ny i bestyrelsen. Velkommen til Trine.
Ulla Helby blev valgt som suppleant.
Bestyrelsen konstitueres senere.
Der blev budt velkommen til 3 nye medlemmer i klubben, Aase Ovesen, Tove Ravn og Juanita Jensen og taget afsked med Karen Kvist, der flytter til Horsens.
Under eventuelt, var der en livlig debat med rigtig mange gode forslag.
Der blev bl.a. drøftet:
-
Birkemose en eller to gange om året, alternativt besøge en anden klub. Lillian og Tove tilbød at hjælpe med at arrangere det.
-
Inge efterlyste større hjælp til at indhente penge hos sponsorer til Pink Cup. Evt. hos store virksomheder. Bente roste klubbens indsamling i 2013.
Ulla foreslog anden dato til afvikling af klubbens egen pink cup evt. juni.
-
Inger Marloth foreslog evt. en formiddags og eftermiddagsklub med fælles månedlig match.
-
Pia Top foreslog et skema, hvor medlemmerne bliver spurgt.
-
Martha spurgte til tidspunktet for start kl. 16.00 om flere kunne komme, hvis det blev rykket, når det var muligt for vejret.
Ulla foreslog lidt mere glidende start, så de arbejdsramte bedre kunne nå det. Og at præmier altid skulle uddeles sen. kl. 20.30.
-
Bente efterlyste flere spilleformer
-
Margit appellerede til flere starter evt. fra blå, og slagspil og opfordrede kraftigt til at alle skulle deltage til klubmesterskaberne.
-
Inger Lise foreslog man selv kunne bestemme tee-sted.
-
Pia foreslog første tirsdag i måneden til sjov/anderledes match.
-
Tove mindede om de 8 alm. scorekort, der skal afleveres pr. år.
-
Kirsten mente vi skulle passe lidt på med, at der ikke blev ”en elite og vi andre”. Tid til alle også de nye.
-
Margit spurgte til om det var en god ide fremover af holde generalforsamlingen en tirsdag.
Hun orienterede også om, at hun arbejdede i Royal Oaks bestyrelse for at oprette en række mere til klubmesterskaber, der kunne spille 2 runder lørdag og en søndag fra rød tee.
Bente takkede for god debat og opfordrede til at man brugte hjemmesiden til ris/ros og gode forslag. Tak til Bente for god styring af forsamlingen.
Til slut takkede Karen for de år hun havde spillet i Ladies. Hun roste meget den måde, hun selv var blevet taget imod som ”høj hcp’er”. Hun ønskede alle alt godt, og ville nok følge os på hjemmesiden. Karen var sponsor på aftenens hvidvin til forretten. Vi ønsker også Karen held og lykke fremover.
_______________________________________________________________